Çift Diploma Eğitim Programının İlk Mezunları Diplomalarını Aldı

Anasayfa Etkinlikler

Çift Diploma Eğitim Programının İlk Mezunları Diplomalarını Aldı

Image

Oş Devlet Üniversitesi ile L.N. Gumilyov Avrasya Millî Üniversitesi tarafından ortaklaşa yürütülen çift diploma eğitim programını başarıyla tamamlayan ve bitirme tezlerini başarıyla savunan ilk mezunlar, uluslararası eğitim standartlarına uygun diplomalarını aldı.

Programın gerekliliklerine göre öğrenciler öğrenimlerinin birinci ve ikinci yıllarını Oş Devlet Üniversitesinde, üçüncü ve dördüncü yıllarını ise L.N. Gumilyov Avrasya Millî Üniversitesinde tamamladı. Programı toplam 15 öğrenci başarıyla bitirirken, bunlardan 6'sı Mütercim-Tercümanlık programında üstün başarı (onur) diploması almaya hak kazandı.

Çift diploma programı mezunlarının gelecekte uluslararası kuruluşlarda, eğitim kurumlarında ve kendi mesleki alanlarında görev alarak ülkelerinin gelişimine katkı sağlamaları beklenmektedir.

Hatırlatmak gerekirse, 7 Eylül 2022 tarihinde Oş Devlet Üniversitesi ile L.N. Gumilyov Avrasya Millî Üniversitesi arasında uluslararası iş birliği kapsamında uzmanların ortak yetiştirilmesine ilişkin bir anlaşma imzalandı. Bu anlaşma doğrultusunda 6 Aralık 2022 tarihinde Oş Devlet Üniversitesinde Avrasya Millî Üniversitesinin Kazak Dili ve Kültürü Merkezi resmî olarak açıldı. Aynı akademik yılda Rus Dili ve Edebiyatı ile Mütercim-Tercümanlık bölümlerinde çift diploma eğitim programına ilk öğrenciler kabul edildi.

Günümüzde iki üniversite arasındaki iş birliği kapsamında lisans ve yüksek lisans düzeylerinde Rus Dili ve Edebiyatı, Mütercim-Tercümanlık, Yabancı Dil: İki Yabancı Dil, Fizik ve Matematik programları başarıyla yürütülmekte olup, öğrenciler eğitimlerine devam etmektedir.

fotoğraf Galerisi