Студентческие кружки и олимпиады

маселе иштөө -окуучулардын физикалык маселелерди чыгаруу ишмердүүлүгүн калыптандыруусун методикасына студенттерди үйрөтүү. Конкреттүү темалар боюнча маселелер системасын түзүп, өркүндөтүлгөн формадагы тест тапшырмаларын түзүшөт. Натыйжасы орто мектеп үчүн физика боюнча маселелер жыйнагын түзүлүп жатат. Ийримдин жетекчиси улук окутуучу М. Курбаналиев;

План работы кружка по рещению физических задач

Тема

Часы

1

Система фундаментальных понятий

8

2

Некоторые общие методы решения задач по физике

8

3

Движение матеиальной точки

8

4

Движение твердого тела

8

5

Поле тяготения

8

6

Электрическое поле

8

7

Магнитное поле

8

8

Электромагнитное поле

8

9

Электромагнитные волны

8

10

Термодинамика

8

11

Молекулярно-кинетическая теория

8

12

Нестандартные и оригинальные задачи

8

13

Непоставленные, проблемные и произвольные задачи

8

104

Составитель: М.Курбаналиев

Физика боюнча студенттик олимпиаданы жыл сайын бир нече тур менен уюштурулуп, өткөрүлөт. Бул ишке доцент п.и.к. З.И. Омаралиева, улук окутуучулар М.Б. Курбаналиев, А.Ж. Эгемназаровалар жооптуу. 2016-жылдын ЖОЖдор аралык физика адистиги жана предмети боюнча олимпиаданын турлары өткөрүлдү. Ага мыкты окуган студенттеринин арасынан 3 студент катышты. ФЕ-1-13 тайпасынын студенти Бекжан кызы Гүлайым 1 орунду ээледи.

2017-жылы Регионалдык олимпиадаларда улук окутуучу М. Курбаналиевдин жетекчилиги астында ФЕ(б)-1-14 тайпасынын студенти Акматова Гулина, 2018-жылы ФЕ(б)-1-16 тайпасынын студенти Мейлибаева Гулчехра үзгүлтүксүз биринчи орунду камсыздап келет.

- физиканын окутуунун усулдугу - мектеп физика курсунун структурасын мазмунун жана окуу эксперименттеринин ички байланыштарын окуп үйрөнүү. Кадимки салттуу каражаттар менен жана маалыматтык техникаларды байланыштырып, фронталдык лабораторияларды, демонстрациялык тажрыйбаларды, физпрактикум жүргүзүшөт. Натыйжасы окутуучу эксперименттерди туура, так мазмунун ачуу, убакытты үнөмдүү пайдалантууга көнүү. Ар бир студент интернет булактарынан алынган маалыматты туура пайдаланууга даярданат. Ийримдин жетекчиси доцент З. Омаралиева;

    • кыргыз республикасынын билим жана илим министрлиги

      ош мамлекеттик университети

      Жалпы физика жана физиканы окутуу методикасы кафедрасы

      Кружоктун аталышы: Физиканы окутуунун методикасы.

      Физика боюнча маселелерди чыгаруунун методикасы

      Дареги: 723500, Кыргыз Республикасы, Ош шаары, Ленин көчөсү, 331-үй. ОшМУнун башкы корпусу, каб 238 (кафедра)

      Тел: 0(3222) 2-87-28

      Веб-сайт: www.oshsu.kg

      Тел.: моб. 0772 36 41 66

      Электрондук дареги: zumirat.omaralieva@ mail.ru,

      Ош – 2019

      Аталышы: Физиканын окутуунун усулдугу.

      Максаты: Мектеп физика курсунун структурасын мазмунун жана окуу эксперименттеринин ичкибайланыштарын окуп үйрөнүү.

      Чечилүүчү маселелер (аткарылуучу иштер):

      Кадимки салтуу каражаттар менен жана маалыматтык техналогияларды байланыштырып, франталдык лабораторияларды, демонстрациялык тажрыйбаларды, физпрактикум жүргүзүү керек.

      Күтүлүүчү натыйжалар:

      Окутуучу эксперименттерди тура, так мазмунун ачуу, убакытты үнөмдүү пайдалантууга көнүү. Ар бир студент интернет булактарынан алынган маалыматты тура пайдаланууга даярданат.

      Иштөө орду: ОшМУнун башкы имараты,204– бөлмө

      Иштөө күндөрү: _________________, убактысы: 1400 - 16 00

      Биздин жетишкендиктер: Көргөзмө буклеттер, колдо жасалган макеттерди жасоого жетишти, алар боюнча маалыматтар бар.

      • Ийримдин катышуучулары:

      Студенттин аты-жөнү

      Адистиги

      Курсу-тайпасы

      Телефону

      1

      Мейлибаева Гулчехра

      Физика

      ФЕ-1-16

      0774015428

      2

      Сайдимарова Айзада

      Физика

      ФЕ-1-16

      0772982498

      3

      Акпаралы кызы Мээрим

      Физика

      ФЕ-1-17

      0702965144

      4

      Сыдык кызы Гулбурак

      Физика

      ФЕ-1-17

      0776992337

      5

      Рысбаева Адина

      Физика

      ФЕ-1-17

      0559765601

      6

      Мукамбек кызы Лаурита

      Физика

      ФЕ-1-17

      0771483122

      7

      Төлөнбай уулу Бексултан

      Физика

      ФЕ-1-17

      0774571214

      Кафедранын тарыхы Жалпы физика жана физиканы окутуунун усулдугу (ФОУ) кафедрасы 1951 – жылы, Ош мамлекеттик педагогикалык институту уюштурулганда, «Физика кафедрасы» деген ат менен түзүлүп, жалпы физика, теориялык физика жана физиканы окутуунун усулдугу боюнча бардык сабактардын өткөрүлүшүн камсыздап турган.

      1965 – жылы ал «Жалпы физика» жана «Эксперименталдык жана теориялык кафедра (ЭТФ)» кафедраларына бөлүнгөн. 1978 – жыл бул эки кафедранын эсебинен жаңы «Физиканы окутуунун усулдугу жана окутуунун техникалык каражаттары» кафедрасы түзүлгөн. 1995 – жылы «ФОУ жана ОКТ» кафедрасы кайрадан жалпы физика кафедрасына кошулуп, «Жалпы физика жана ФОУ» кафедрасы деп атала башталган. Өткөн мезгилдин аралыгында кафедранын жамааты өлкөбүздүн орто, атайын орто жана жогорку окуу жайлары, эл чарбасынын түрдүү тармактары, үчүн миңдеген жогорку кваликациялуу адистерди даярдоого жигердүү катышты, адис даярдоонун сапатын жогорулатууга багытталган илимий, илимий – усулдук изилдөөлөрдү жүргүзүштү, окуу процессин окуу лабораториялык жабдуулары окутуунун заманбап технологиялары, окуу – усулдук маалыматтар менен тынымсыз камсыздалып келе жатышат.

      Кафедранын миссиясы: Физика мугалимдеринин мектепте физика предметин окутуу боюнча методикалык потенциалын өстүрүү, окутуунун инновациялык технологияларын иш тажрыйбаларында ийгиликтүү колдонууга жетиштирүү.

      Ийримдин башчысы п.и.к., доцент Омаралиева Зумират Исмайыловна

      Кружоктун программасынын мазмуну

      • Максаты. Физикага окутууда интеграция жана комплекстүү проблемаларды чечүү, интерактивдүү физикалык практикум, окутуучу эксперименттерди жүргүзүүнүн формасы, каражаты жана натыйжасы боюнча терең жана бекем билимдерге ээ болууга, физика мугалиминин негизги методикалык билгичтиктерин жана көндүмдөрү, алардын интеллекти жана чыгармачылык жөндөмдүүлүктөрү өнүгүүгө тийиш. Окутуунун сапатына талдоо жүргүзүү, сабакты мамлекеттик стандарттын негизинде пландаштырууда окутуунун натыйжаларын угуучуларга түшүнүүсүнө жетишүү. Негизги (базалык), жалпы билим берүүчү жана атайын багыттагы (профилдик) мектептин физика курсу боюнча дифференцирлеп окутуунун талабына ылайык окуу эксперименттердин моделдерин сунуштоо жана көрсөтүп, үйрөтүү. физикага окутуунун жаңы технологиялары областында мугалимдерди алдыңкы тажрыйба менен тааныштыруу.
      • Мазмуну. Физикалык эксперимент – бул табият жөнүндөгү билимдин табияттагы болуп жаткан кубулуштарды таанып-билүү методу катары. Физиканы окутуунун максаттары, милдеттери маанисин жана өзгөчөлүктөрүн окуп үйрөнүүгө зарыл болгон негизги методикалык билимдер менен кесиптик-методикалык билгичтиктердин системасы. Мамлекеттик стандарттын койгон талабы. Окуу китептерин карата айрым түзөтүүлөр. Олимпиадалык маселелердин чыгарылыштары жана окуучуну даярдоонун методикасы. Мамлекеттик жыйынтыктоочу аттестациянын жана ЖРТнын материалдарын мазмуну. Жогорку татаалдыктагы физикалык маселелерди чыгарууга окуп-үйрөтүү системасын уюштуруу. Мектеп физика курсунун бөлүмдөрүндөгү демонстрациялык тажрыйбалардын мазмундарын, структурасын жана окуу-методикалык удаалаштыгын чагылдыруу.

      Милдеттери (окутууга компетенттүүлүк мамиленин логикасында):

      Негизги компетенттүүлүктөрдүн деңгээли:

      § кесиптештери менен биргелешкен ишмердикти уюштура алуу билгичтигин калыптандыруу;

      § өзүнүн интеллектуалдык жана педагогикалык ишмердигине анализ жүргүзө алуу билгичтигин калыптандыруу.

      Базалык компетенттүүлүктөрдүн деңгээли:

      § угуучуларда азыркы физикалык билимдердин системасын калыптандыруу;

      физикага окуп-үйрөтүү областында угуучулардын өз алдынча билим алуу ишмердигин мотивдештирүү.

      Атайын компетенттүүлүктөрдүн деңгээли:

      § угуучуларда физикага окутуунун заманбап методдорунун (анын ичинде ИКТ) мазмундук жана технологиялык мүнөздөмөлөрүнө экспертиза жүргүзө алуу билгичтигин калыптандыруу;

      § угуучуларда заманбап окутуу технологияларын пайдалануу менен өткөрүлүүчү физика сабактарында окуучулардын ишмердигин башкаруу билгичтигин калыптандыруу.

      Негизги компетенттүүлүктөрдүн деңгээли:

      § укуктук-ченемдик документтерди жетектөөгө алып, физиканы окутуу боюнча ишмердикти уюштуруу;

      § кесиптештер менен биргелешкен ишмердикти уюштурууга зарыл болгон билгичтиктердин комплекси;

      § аналитикалык компетенттүүлүктүн деңгээлинин жогорулашы.

      Базалык компетенттүүлүктөрдүн деңгээли:

      § азыркы физикалык билимдердин системасы;

      § физикага окутуу процессин квалификациялуу методикалык коштоону (анын ичинде ИКТ жетиштүү чөйрөдө) камсыздоочу кесиптик билгичтиктердин комплекси;

      § физиканын дидактикасы областында өз алдынча билимге ээ болуунун мотивдеринин калыптангандыгы.

      Атайын компетенттүүлүктөрдүн деңгээли:

      § физикага окутуунун заманбап методдорунун мазмундук жана технологиялык мүнөздөмөлөрүнө экспертиза жүргүзө алуу билгичтиги;

      § физика сабактарында окуучулардын ишмердигин башкара алуу билгичтиги;

      § окуучулардын математиканы өздөштүрүү деңгээлине диагностика жүргүзүү жана баалоо билгичтиги.

      Квалификацияны өркүндөтүү программасын жүзөгө ашыруу шарттары

      Курстар жалпы физика жана физикага окутуунун методикасы кафедрасынын алдындагы лабораторияларда жүргүзүлөт, ошондой эле ОшМУнун заманбап каражаттар менен жабдылган башка аудиториялары да пайдаланылат.

      Квалификацияны өркүндөтүү программасынын алкагында долбоордук метод, ишкер оюндар, портфолио,тапшырмаларды өз ара алмаштыруу ж.б. заманбап методдор колдонулат.

      Практикалык сабактарды өтүүгө метептердин тажрыйбалуу мугалимдери, мугалим-новаторлор тартылышы пландаштырылып жатат.

      Күтүлүүчү натыйжалары.

      М и лдеттер

      К ү т ү л үү ч ү н атыйжа \ катышуучулар
      т ө м ө нк ү л ө рд ү аткарышат

      1. Физика предметин окутууда физика мугалимдеринин көйгөйлүү маселелерин талдоо менен тааныштыруу, сабакты мамлекеттик стандарттын негизинде пландаштыруу жана окутуу натыйжаларын аныктоонун маанилүүлүгүн, ошондой эле сапатты текшерүү системасын өзгөртүү зарылдыгын түшүндүрүү

      - окутуу сапатынын негизги көйгөйлөрүн баяндоо

      - катышуучулар сабагында билим
      беруу сапатына байланыштуу эмнелер болуп жаткандыгын айтып беришет

      - фундаменталдуу илимдерге тиешелүү педметтердин сааттарынын кыскарышы

      2. Техника илимдерине тиешелүү болгон профилдик мектептин билим берүү сапатын күчөтүү жана аны дифференцирлөөнү окутуу процессинде колдонууга жетишүү.

      Учурдагы билим берүү системасында кезигүүчү проблемаларды эсепке алуу менен билимин жогорулатуу курсунда окутуудан күтүлүүчү натыйжаларды белгилейт.

      - учурдагы иш практикасын менен курста үйрөнгөн окутуудан күтүлүүчү
      натыйжаларды салыштырып, баяндашат.

      -курстун программасында каралган пландоолорду өздөштүрүү аркылуу мектеп мугалимдери демонстрациялык эксперименттерди жүргүзүү формасы жана каражаты боюнча мектептин физика курсу боюнча модель-сабакты өтүү жана анализдөө кесиптик-методикалык билгичтиктери калыптанат.

      3. Олимпиадалык маселелерди мектеп мугалимдери өздөрү иштей албай жаткандыктан, маселе иштөө сабагын күчөтүү.

      Сапаттык, сандык жана эксперименталдык маселелердин татаалдыгына карабастан чечүүгө жетишишет.

      I. Мектеп физикасындагы окуу эксперименттерин өркүндөтүү. Сааттардын жалпы саны:20с.

      Учурдун физикасындагы окуу эксперименттер.

      1

      2

      1.1. Демонстрациялык эксперименттердин ички байланыш модели.

      1.2. Фронталдык лабораториялардын ички байланыш модели.

      2.3. Физикалык практикумдардын ички байланыш модели.

      2.4. Физикага окутуу методдорун оптималдаштыруунун жолдору.

      3

      2.5.Мектеп физикасындагы демонстрациялык экспериментин жүргүзүүнүн формасы жана каражаты боюнча класстарга бөлүү

      3.6.Физикалык демонстрациялык эксперимент жүргүзүүдө компьютердик технологияларды колдонуу методикасы

      4

      4.7.Механика боюнча демонстрациялык тажрыйбалар.

      4.8.Молекулалык физика боюнча демонстрациялык тажрыйбалар

      5.9.Электродинамика боюнча демонстрациялык тажрыйбалар

      5.10.Кванттык физика боюнча демонстрациялык тажрыйбалар

      5

      Физика боюнча маселелерди чыгаруунун методикасы. (.20саат)

      Физика боюнча маселелерди чыгаруунун методикасы. (.20саат)

      (лек2с

      Маселе чыгаруу ишмердигинин негизги этаптары.

      6.2. Аракетти багыттоочу негиздер, алардын классификациясы.

      6.3. План-программа, эвристикалык схема жана алгоритмдерди түзүүнүн жолдору.

      6.4. Олимпиадалык маселелердин чечилиши.

      Сааттардын жалпы к ө л ө м ү :

      саат

      .

      физика предмети боюнча олимпияданын протоколу