Окуу-методикалык иштер


МжМБ кафедрасында баа берүүнүн  тизмеси

 


Ишмердүүлүктүн түрү

  Аныктама

Эскертүү

1.

Тесты

«Тест” термини англис тилинен которгондо текшерүү, сыноо деген маанини берет. Тест изилденип жаткан педагогикалык процесстин мүнөздөмөсүн аныктоо үчуүн сыноого катышуучуларды бирдей сыноолордон бир мезгилде жана бирдей шарттарда өткөрүү. Педагогика илиминин башка изилдөө методдорунан тестирлөө методу жөнөкөйлүгү,тактыгы жана жыйынтыкты тез бериши менен окуучулардын жетишүүсүн ,интеллектуалдык деңгээлин , калыптануу даражасын аныктоого болот. Тесттик тапшырмалардын жыйындысын түзүүдө ар түрдүү ыкмалар колдонулат.


2

Реферат

чыгарманын же илимий эмгектин мазмунун жазуу түрүндөгү кыскача баяндоо, билдирүү; белгилүү бир тема боюнча даярдалган доклад. Реферат көбүнчө жазуу түрүндө даярдалат жана илимий маалыматтык мүнөзгө ээ. Рефератта тиешелүү илимий теорияларга, илимий жыйынтыктарга карата анализ жана сын камтылат. Илимий доклад деп аталган мындай рефераттар илимий-изилдөө мекемелеринде жана ЖОЖдордо, ошондой эле жалпы билим берүүчү мектептерде, атайын окуу жайларында кеңири колдонулат.


3.

Презентация

Студенттин берилген тема боюнча топтолгон маалыматты тандалган программада даярдалган слайддар жана атайын эффекттер түрүндө көрсөтүүсү


4.

Таблица

белгилүү бир системада берилген жана тилкелер менен бөлүнгөн тизме, маалыматтардын тизмеси, сандык маалыматтар; корутунду, билдирүү.


5.

Диаграмма Венна

Венн диаграммасы (Эйлер-Венн диаграммасы деп да аталат) универсалдуу көптүктүн бир нече (көбүнчө үч) кичи көптүктөрүнүн бардык мүмкүн болгон байланыштарынын (биригүү, кесилишүү, айырма, симметриялык айырма) схемалык чагылдырылышы.


6.

Доклад, билдирүү

Конкреттүү окуу-практикалык, тарбиялык-изилдөө же илимий теманы чечүүнүн натыйжаларын көрсөтүү боюнча ачык аткаруу болуп саналган студенттин өз алдынча ишинин продуктусу.


7.

Эссе

Студенттин маселенин маңызын жазуу жөндөмүн баалоого, тиешелүү дисциплинанын концепцияларын жана аналитикалык каражаттарын колдонуу менен бул маселени өз алдынча талдоо, маселе боюнча автордун позициясын жалпылоочу тыянактарды чыгарууга мүмкүндүк берүүчү курал.


8..

Собеседование

Окуп жаткан дисциплинага тиешелүү темалар боюнча мугалим менен студенттин атайын сүйлөшүүсү катары уюштурулган жана белгилүү бир бөлүм, тема, маселе ж. окуучунун билимин системалаштыруу жана тактоо, анын жеке окуу мүмкүнчүлүктөрүн текшерүү


9.

Ситуалдык тапшырмалар

булар маалымат менен иштөө процессинде интеллектуалдык операцияларды ырааттуу өздөштүрүүгө мүмкүндүк берүүчү тапшырмалар: таанышуу - түшүнүү - колдонуу - анализ - синтез - баалоо.

Ситуациялык тапшырманын спецификасы анын ачык практикага багытталган мүнөзгө ээ болгондугунда, бирок аны чечүү үчүн конкреттүү предметтик билим талап кылынат. Көбүнчө бир нече предметтер боюнча билим талап кылынат. Мындан тышкары, мындай тапшырма салттуу саны жок, бирок анын маанисин чагылдырган кооз аты бар. Тапшырманын милдеттүү элементи болуп көйгөйлүү суроо саналат, ал студент ага жооп тапкысы келгендей формулировкаланышы керек.


10

Курстук иш

Илимий-методикалык иштерди студент өз алдынча, белгилүү бир талаптарды эске алуу менен, тандалган мугалимдин жетекчилиги астында, белгиленген мөөнөттө аткарат.


 

Ишмердүүлүктүн түрү

Баалоо критерийлери

1.

Эссе

Ишти талдоо жана чечүү ыкмаларын аныктоо

Башкаруу чечимин кабыл алуу

Жалпы упай

2.

Презентация

Презентацияда теманын актуалдуулугун баса белгилей билүү

Аналитикалык базаны түзүү

Тема боюнча чечмелөө жана корутунду

Жалпы упай

3.

Реферат

Абстракттуу планды түзүү

Рефераттын теориялык бөлүгүн жазуу

Мисалдар

Корутундулар жана сунуштар

Жалпы упай

4.

Тест

Ар бир туура жооп

Жалпы упай

5.

Курстук иш

Учурдагы теманы тандоо

Иш планын түзүү

Иштин теориялык бөлүгүн жазуу

Иштин практикалык бөлүгү

Корутундуларды жана сунуштарды даярдоо

Эмгекти каттоо

Жалпы упай

6.

Ситуациялык тапшырмалар

Ситуация анализи

Алгачкы маалыматтарды иштетүү ыкмаларын тандоо

Акыркы башкаруу чечимин тандоо жана кабыл алуу

Жалпы упай

7.

Собеседование

Берилген суроого жооп

Бул тема боюнча мисалдар

Жалпы упай

8.

Доклад, билдирүү

Отчеттун планын түзүү

Негизги бөлүгү

Корутунду

Жалпы упай

9.

Диаграмма Венна

толуктугу

Тактык

Өзгөчөлүк

жалпылык

Жалпы упай

10.

Таблица

Так маалыматтардын болушу

Белгилүү бир системага киргизүү

Жыйынтык маалыматтардын болушу

Жыйынтыктар