Программы основного образования 520200 – биология.
  1. 520200 биология багыты боюнча магистрлерди даярдоодогу НББПсындагы максаттарын Жана компетентныйрынок говорилкуулоо

Негизги билим берүү программасын (НББП) так аныкталган максаты жана милдеттери бар. «520200-биология багыты боюнча негизги билим берүү Максаттары программ:

М-1 . Жалпы билим берүү талабына ылайык гуманитардык, социалдык жана экономикалык, математикалык большие билимдердин комплексы менен келечектеги адистердин муктаждыктарын камсыздоо; табигый или мдер багытында магистрлердин билим берүүсүнө зарыл болгон педагогикалык-психологиялык билимдердин, ык-машыгулардын, түрдүү методалык ыкмалардын жана усулдардын плексин калыптандыруу; Педагогика жана табигый или мдер боюнча алган билимдеринин негизинде илимий изилдөө иштерин жүргүзүүгө зарыл шарттарды түзүү менен аларды өз алдынчалуулукка, чыгармачылыкка , анализ жана жыйынтык чыгарууга үйрөтүү;

М-2. Биология багытындагы адистерди даярдоодо биологическийлык или мдердин мазмунун, предметин жана милдетин жеткиликтүү теория Жана заманбап практика каражаттардын натойжасында калыптандыруу; жаратылышка антропогендик таасирлердин күчөп жаткан шартында курчап турган чөйрөнү коргоо, жаратылыш ресурстарын сарамжал пайдалануу жана туруктуу өнүгүү багыттарында билимин демонстрационлоого жана иш-аракеттерди жүргүзүүгө адистин зарыл муктаждыктарын камсыздоо.

Магистирлерди даярдоонун НББПсын өздөштүрүүнүн натойжаларына карата талаптар «Магистр» академический даражасы ыйгарылуучу даярдоонун <сильный> 520200 Биология багы боюнча бүтүрүүчү, негизги билим берүү программасын максаттарына жана ушул ЖКББ МББСнын 3.4. жана 3.8-пунктарында көрсөтүлгөн кесиптик иштин тапшырмаларына ылайык төмөндөгү компетенцияларга ээ болушу керек:

а) универсалдык :

жалпы илимий компетенция (ЖИК):

1) изилдөөнүн теориисын, усулдарын жана жыйынтыктарын терең түшүнөт жана критикалык баа берүүгө жөндөмдүү (ЖИК-1);

2) кесиптик изилдөө ишмердүүлүгүндө заманбап техникаларын жана усулдарын колдонууга жөндөмдүү (ЖИК-2);

3) өзүнүн кесиптик чөйрөсүндөгү ишмердүүлүгүнүн тигил же бул түрүнө экспертиза жүргүзүүгө жана ага баа берүүгө жөндөмдүү (ЖИК-3).

Инструментальная компетенция (ИК):

1) сөз сүйлөө жана кат жазуу көндүмдөрүнө ээ жана аларды өзүнүн илимий изилдөөлөрүн жарыялоодо, же баяндоодо колдоно алат (ИК-1);

2) эл алдында сөз сүйлөө, ишмердүүлүк жана илимий пикир алышуу көндүмүнө ээ: талаш-тартыштарды жана сүйлөшүүлөрдү жүргүзүү эрежелерин билет, аргументация теорий менен логика мыйзамдарын билет (ИК-2);

5) маалымат берүү жана алуу үчүн компьютерде жана компьютердик каражаттар менен иштей алат. Анын ичинде глобальный компьютерный тармактардаги жана корпоративный маалыматтар системы менен иштөөнү билет (ИК-3);

С оциалдык-инсандык жана жалпы маданий компетенция(СИЖМК)

<р> 1) демократиялык коомдун баалуулуктарын өркүндөтүүгө багытталган демилгелерди өрчүтүп, социалдык, инсандык жана дүйнөнү таануудагы маанилүү көйгөйлөрдү чечүүгө жана социалдык калыстыкты камсыздоого жөндөмдүү жана атуулдук активд позиции ээ (СИЖМК-1)

2) компаниянын (мекеменин) потенциалын күчөтүү максатында жаңы шериктештиктерди түзө алат (СИЖМК-2);

3) ар тараптуу компетентный, профессионалык деңгээлде өз ишмердүүлүгүнүн профилин өзгөртүүгө жөндөмдүү (СИЖМК-3);

б) кесиптик компетенция (КК):

- биологиянын фундаменталдык жана прикладдык бөлүмдөрүн түшүнөт жана чыгармачылык менен колдоно билет; өз алдынча топтолгон маалыматтарды анализ, фундаментальные проблемы, анализ, заманбап апаратураларды колдонуу менен конкреттүү адистиктеги масласелерди чечүүдө лабораторныелык жана талаа изилдөөлөрүн жүргүзүү, илимий такталган жыйынтыктардын жана иштердин сапатына жооптуу экенин көрсөтүүгө жөндөмдүү (КК-1);

- билим берүү иш-аракетинин ык-машыгуларына: окуу материалын түзүү, лекцияларды окуу, жогорку окуу жайларында магистранттарды окутуу жана илимий-изилдөө иштерине жетекчилик кылуу жөндөмдүүлүктөрүнө ээ (КК-2);

-илимий чыгармачылыктын, биологиянын эксперименталдык ыкмаларынын жана көндүмдөрүнүн, маалыматтык технологиялардын методологиясына ээ (КК-3);

- конкретный изилдөөлөрдүн максаттарына ылайык, керектелүүчү изилдөө усулдарын тандоого жана салтка айланган методические модификации модификаций, жаңы изилдөө усулдарын иштеп чыгуу жөндөмдүүлүгүнө ээ; адабияттык маалыматтарды эске алуу менен алынган жыйынтыктарды иштеп чыгууга жана анализдеп түшүнүүгө жөндөмдүү (КК-4);

В) кошумча кесиптик компетенция (ККК)

- өсүмдүктөр жана жаныбарлар дүйнөсүнүн биоартүрдүүлүгү, эволюции, морфологиисы, мааниси, жергиликтүү фаунанин жана флоранин негизги өкүлдөрү, алардын ичинен сейрек кездешүүчү түрлөрүн коргоо жолдору, өсүмдүктөрдүн жана жаныбарлардын учурдагы жаңы систематикасы жөнүндө <эм> билидерге ээ жана алган билимин кесиптик ишмердүүлүгүндө пайдаланууга жөндөмдүү (ККК-1).

-организмдердин молекулярный түзүлүшү, организм деги туруктуулукту камсыз кылуу үчүн генетикалык бөтөн биологическийлык түзүлүштөрдөн коргоо; тирүү телодердеги тукум куучулук жана өзгөргүчтүк кубулуштарынын кээ бир негизги аспектилериндеги или мдин акырки жетишкендиктери жөнүндөгү <эм> билидерге ээ ; биологическийлык коопсудукту камсыздоодо жаратылыштык-очоктук жугуштуу оорулардын алдын алуу үчүн алардын жаратылыштагы айлануу мыйзам ченемдүүлүктөрүн билет (ККК-2);.

Ботаника, жалпы биологическиелык Цилиналар жана дис БОУ, Зоология жана экология кафедраларынын кеңейтилген кеңешмесинде талкууланып бекитилди.

520200 биология багыты боюнча магистрлерди даярдоодогу НББПсындагы

к үтүлүүчү натыйжаларын (ОН) талкуулоо

520200 «Биология» багытынын магистратурасын бүтүрүүчүсү НББП максатына жана масла селерин ылайык кесиптик ишмердүүлүгүндө төмөнкү натыйжаларга ээ болушу зарыл:

Негизги билим берүү программасын (НББП) чегинде анын максаты жана милдеттерине ылайык окутуунун натыйжалары (ОН) так аныкталган. Адистиктин билим берүү программы ОшМун жалпы миссиисында жана структура синда так орунду ээлейт жана негизги ролду ойнойт.

520200- биология багыты боюнча НББПнын максаты жана милдети, окутуунун натыйжалары, максат менен окутуунун натыйжаларынын дал келүүчүлүк матрица, где находится настоящий жасын кайсы компетентный камсыздай тургандыгын көрсөтүүчү таблицалар иштелип чыккан.

Максат менен окутуунун натыйжаларынын дал келүүчүлүк матрицасы.

1 -таблица.

Максаттар

ОКУТУУНУН НАТЫЙЖАЛАРЫ

ОН-1

ОН-2

ОН-3

ОН-4

ОН-5

ОН-6

М1

+

+

М2

+

+

+

+

Компетенциялардын окутуунун натыйжаларынок дал келүүчүлүк матрицасы.

2-таблица.

Калыптандыруучу компетенциялар

Окутуунун натыйжасы

1

ЖИК-1; ЖИК-2; ЖИК-3; ИК-1; ИК-2; ИК-3; СИЖМК-1; СИЖМК-2;

ОН-1

2

ЖИК-1; ЖИК-2; СИЖМК-3; КК-1; КК-2; КК-4.

ОН-2

3

ЖИК-3; СИЖМК-1; СИЖМК-3; ИК-2; КК-1; КК-3; КК-4

ОН-3

4

ЖИК-2; КК-2; КК_3; КК-4; ККК-1.

ОН-4

5

ЖИК-1; СИЖМК-3; КК-1; КК-4 ККК-2.

ОН-5

6

ЖИК-2; ИК-2; КК-2; КК-4;

ОН-6

Окутуунун натойжасы

Окутуунун натойжасы-1 (ОН-1). Кесиптик чөйрөдө чет тилинде референттөө жана аннотациялоо үчүн профессионалдык маалыматтар менен иштеп, ПКди иш-аракетинде колдоно алат. Биологиялык процесс модели дештирүү ыкмаларын жана принциптерин билген адис болото.

ОН-1= ЖИК-1; ЖИК-2; ЖИК-3; ИК-1; ИК-2; ИК-3; СИЖМК-1. СИЖМК-2

Окутуунун натыйжасы-2 (ОН-2). Биологинн философиялык көйгөйлөрүн, методологлык жетишкендиктерин таанып билген; дүйнөлүк илимдердин тарыхы жана илимий изилдөөлөрдү жүргүзүүнүн заманбап методдорун өздөштүрө алган; биологическияны окутуунун акталдуу масла селерин чечен, окутуунун инновационный заманбап технологияларын колдоно алган адис даярдалат.

ОН-2= ЖИК-1; ЖИК-2; СИЖМК-3; КК-1; КК-2; КК-4.

Окутуунун натыйжасы-3 (ОН-3). Өсүмдүктөрдүн экологиялык-биологиялык өзгөчөлүктөрүн билип , түрдүү дизайндык максатта эффективдүү өстүрө ала турган; экологиялык проблемалардын глобалдык, улуттук жана регионалдык аспектилерин билген жана прогнозой алуучу, биосфера тууралуу экологиялык билидерге ээ; адамдын экологиялык, социалдык жашоосундагы жана эволюциясындагы айлана чөйрө менен болгон өз ара таасир этүү айкалыстарын түшүнгөн адис боло алат.

ОН-3= ЖИК-3; СИЖМК-1; СИ ЖМК-3; ИК-2; КК-1; КК-3; КК-4

Окутуунун натыйжасы-4 (ОН-4). Чөйрөнүн түрдүү шарттарында тирүү теладердеги физиологиялык өзгөрүүлөрдү билген жана эксперименталдык физиология боюнча илимий изилдөө иштерин жүргүзүп, окуу иштеринде колдоно алуучу; жергиликтүү фаунанин жана флоранин негизги өкүлдөрүнүн учурдагы абалын, систематикасындагы жаңылыктарды байкай турган, биоартүрдүүлүктү сактоонун маанисин билген , өсүмдүктөрдөгү органдарынын белгилеринин эволюционалык деңгээлдерин баалай алган; жаратылышты коргоого, замандын талабына ылайык дени сак жашоо, дененин адекватные реакции ала турган жана билимдерин билим берүү тармактарында пайдалана алган адис даярдалат .

ОН-4= ЖИК-2; КК-2; КК_3; КК-4; ККК-1.

Окутуунун натыйжасы-5 ОН-5. Клеткалардын түзүлүшүн, молекулярный, генетический, биомедицинский или мдердин негиздерин жана алардын жетишкендиктерин өздөштүргөн ; биологиянин тармактарынин көйгөйлөрүн түшүнгөн; организмдердин иммундук коргонуунун механизмин билип, анын актуалдуулугун пропагандалай алган; жаратылыштык-очоктук жугуштуу оорулардын козгогучтарынын жаратылышта айлануу мыйзам ченемдүүлүктөрүн, жаратылыштык-очоктуулук феноменин түшүнө билген адис боло алат.

ОН-5= ЖИК-1; СИЖМК-3; КК-1; КК-4 ККК-2 <сильный> .

Окутуунун натыйжасы-6 (ОН-6). Магистр практики учурунда: илимий-изилдөөнүн ыкмаларын билип, жабдууларды жана эсептөө каражаттарын колдонуу менен талаа, лабораторный шарттарда изилдөөлөрдү өз алдынча жүргүзүү ыкмаларына, жаңы изилдөө усулдарын жана технологияларын үйрөнүүгө; өндүрүштүк иш-аракетинуюштуруу масла селерин чечүүгө, иш кагаздарын жүргүзүүгө; талаптарга ылайык сабактарды методика жактана туура түзүү жөндөмдүүлүгүнө; илимий иштеринин жыйынтыгын илимий басылмаларда жарыялоонун, демонстрациялоонун талаптарына ылайык аткаруунун ык-машыгууларына это болото.

ОН-6= ЖИК-2; ИК-2; КК-2; КК-4.

Бүтүрүчүлөрдүн кесиптик иш чөйрөсү

«Биология» багытынын бүтүрүүчүлөрүнүн кесиптик ишмердүүлүктөрү болуп: жалпы билим берүү жана жаратылышты коргоо, токой чарбасы, ар тараптуу медицинские лаборатории мекемелеры экологическиялык ж.б. адистиктерде иштей алат.

Ботаника,жалпы биологиялык дисцплиналар жана БОУ жана Зоология жана экология кафедраларынын кеңейтилген кеңешмесинде талкууланып бекитилди.